Coppola 50 éve felrúgott minden szabályt, ennek köszönhetjük A keresztapát
Az 1972-ben bemutatott filmklasszikus nézői bebocsátást nyerhettek oda, ahová korábban soha: leülhettek a gengszterek asztalához, és benézhettek a hálószobájukba.
Az 1972-ben bemutatott filmklasszikus nézői bebocsátást nyerhettek oda, ahová korábban soha: leülhettek a gengszterek asztalához, és benézhettek a hálószobájukba.
Kitörni látszik a nagy hollywoodi szuperhősfilm-háború.
Kézenfekvő, ahogy megszületett az ötlet: ha van kávéautomata, csokiautomata, miért ne legyen novellaautomata? Ráadásul így akár amatőr szerzők is olvasóra találhatnak.
Több Oscar-díjas íróval kiegészülve, egy 40 fős zsűri választotta meg a filmtörténet legjobb történetmesélőit – az élmezőnyben több ma is dolgozó szerző megtalálható, de a győztest már posztumusz érte a megtiszteltetés.
Al Pacino, Robert De Niro, Diane Keaton és természetesen Francis Ford Coppola is ott volt a Tribeca filmfesztiválon tartott vetítésen, amelyet egy beszélgetés követett az alkotókkal.
A Tribeca fesztiválnak sikerült elérnie, hogy a stáb még élő tagjainak jelenlétében vetítsék le a trilógia első két részét.
Kiadják a Coppola jegyzeteivel alaposan ellátott könyvet is, amelyből kiderül, milyen rétegeket és hogyan akart megmutatni a családtörténetből a filmben a rendező.
A rendező következő nagyszabású projektjéről mesélt egy beszélgetésen. Az amerikai–olasz család történetét feldolgozó film formáját tekintve már a jövő mozifilmjeit előlegezné meg.
A Keresztapa-trilógiát és az Apokalipszis most című filmet rendező Francis Ford Coppola életpályája az egyik legszélsőségesebb ívet járta be Hollywood történetében: ilyen elsöprő sikereket és méretes bukásokat senki sem produkált az amerikai filmben. Coppola a hetvenes években kibontakozó Új Hollywood gazdag nagybácsijaként egyszerre próbált teljhatalmú filmcézárrá és öntörvényű művészfilmessé válni – Hollywood nem tolerálta ezt az ellentmondásos figurát.
Csütörtöktől újra a mozikban tekinthető meg Francis Ford Coppola legendás alkotása, a Mario Puzo regénye alapján készült Keresztapa. Az 1972-es alkotás újbóli bemutatásának alkalmából most letesztelheti, mennyire ismeri az amerikai-olasz maffia aranykorszakát bemutató mű történetét.
Szürreális reklámokat halásztak elő a nyolcvanas évek japán tévéjéből, amelyekben a kor legnagyobb hatású amerikai és japán rendezői próbálnak eladni különböző termékeket - néhol az sem egyértelmű, hogy pontosan mit.
Francis Ford Coppola megbánta, hogy második és harmadik részt készített A keresztapa című filmjéből.